روزتان را باصبحانه ای سالم آغاز کنید

 13 نوامبر 2014- روزجهانی  دیابت سالانه  در روز 14 نوامبر برگزار میشود  و فدراسیون بین المللی  دیابت تم جدیدی را برای مدت 3 سال آینده اعلام نموده است.

موضوع روز جهانی دیابت  درسال 2014

تم روز جهانی دیابت  برای سال 2014 تا 2016، زندگی  سالم  و دیابت با تمرکز بر کمک به افراد برای  آغاز روز خود با یک صبحانه ی سالم اعلام  شده است.صبحانه ی سالم در کنترل  قند خون  و ایجاد حس سیری طولانی  تر به افراد دیابتی کمک می کند.

 خوردن یک صبحانه ی سالم به کاهش مقدار قند خون فرد و جلوگیری از عوارض دیابت که در تمام  انواع دیابت با مزه ظهور می کند، کمک می نماید اما آیا شما ندانید  برای صبحانه ی خود چه چیزی را انتخاب کرده و میل کنید؟

صبحانه های سنتی نظیر غلات صبحانه  و نان تست حاوی مقادیر زیادی  کربوهیدرات و قند است که می تواند موجب افزایش مقدار قند خون شما شود.

این جایی است که تحقیقات می توانند  به بهبود سلامت شما و کنترل دیابت کمک کند. انتخاب صبحانه هایی با قند کم، غلات حاوی فیبر زیاد، نان سبوس دار، ماهی یا تخم مرغ گزینه های سالمتری برای صبحانه  هستند.

روز جهانی دیابت درسال1991 توسط IDFوسازمان بهداشت جهانی بنیان گذاری شد این دوسازمان به نگرانی های فزاینده ای که با رشد دیابت، سلامت  جامعه را تهدید می کند،  پاسخ می دهند.

درطول 23 سال گذشته پیامها و شعار روز جهانی دیابت درسراسر جهان اعلام شده و آگاهی افراد را  نسبت به این بیماری افزایش داده است.

تحقیقات منجر به درمان دیابت که دراین نسل  شاهد آن خواهیم بود حاصل تلاش دانشمندان وموفقیت پیام رسانی دیابت در روز جهانی آن درطی 3 دهه ی گذشته است.

منبع:www.diabetes.co.uk/news